Å drive en bedrift i dag optimalt krever kontinuerlig fokus på utvikling av selskapet og optimalisering av ressurser. Dette kan være krevende å ta hånd om i det daglige, fordi oppgavene er mange og ting skjer. Dette er grunnen til JMA forretnings konsulenter kan hjelpe deg med å gi deg noen verktøy for optimaliseringen av virksomheten.

For å få en oversikt over situasjonen vil vi starte med å gjennomføre intervjuer. Vi stiller utfordrende spørsmål angående din virksomhet i forhold til din forretningsstrategi. Vi hjelper til med å justere aktiviteter med tanke på å gjennomføre strategien. På denne måten kan vi hjelpe til å finne områder hvor vi mener at virksomheten kan redusere kostnader og optimalisere prosesser.

Fordeler:

- samarbeid med en IT-partner med forståelse for din virksomhet og som kan se løsninger på dine forretningskritiske utfordringer og behov

- en partner som leverer komplette løsninger på bakgrunn av virksomhetens behov

- vi benytter kompetente rådgivere med lang erfaring med bransjen og som hjelper deg å nå dine forretningsmessige mål  

 

Vi bruker bl. a. JetReports som Business Intelligence verktøy for Microsoft Dynamics NAV® samt Excel. Se mer om JetReports og våre verktøy her.

 

Våre Kunder Sier!

"Som den daglige intern superbruker for våre IT løsninger, er jeg svært tilfreds med JMA’s profesjonelle, løsningsorienterte kompetanse og forståelse for vår til tider bransje spesifikke problemstillinger. 

Jeg opplever stor samarbeids evne om villighet ved tilrettelegging av systemer, løsning av utfordringer og generell support. Alt sammen gjennomført raskt og effektivt.

 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S

"Vi var klar over at det ville være en stor utfordring. Men hele konverteringen gikk problemfritt og raskt og alle data ble med over i det nye systemet.

Under hele implementeringen fikk vi all den support vi hadde behov for og det kom ingen ekstra regninger. Vi setter stor pris på JMAs svært kompetente support. De vet, hva vi snakker om." 

 

Karin Glad

Jørn Glad A/S

Kaj Homilius logo

DSM - En komplett maskinforhandlerløsning

DSM-systemet (Dealer Service Management) er et ERP-system som er spesielt utviklet for maskinhandelssektoren.

DSM er et system bygget på toppen av Microsoft Dynamics Business Central-versjonen, som gjør det enkelt å integrere med andre Microsoft-produkter.

DSM-systemet dreier seg om alt i ditt firma, da systemet inneholder smarte funksjoner som hjelper med å holde oversikt over service, logistikk, finans, kjøp og salg. Systemet er designet for å optimalisere selskapets arbeidsflyt og har vist seg å kunne doble effektiviteten til enkelte selskaper.

DSM-systemet brukes av maskinforhandlere over hele verden med mer enn 2000 brukere i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Systemet gjør at bedriften din kan ta nært forhold til forretningspartnere og kunder. Løsningen er fremtidssikker og vedlikeholdes kontinuerlig av våre dyktige medarbeidere. I samarbeid med maskinforhandlere utvikles systemet kontinuerlig.

Funksjoner i DSM

Innenfor tjenesten omhandler DSM-systemet garantistyrings- og servicerapporter. Det er også et planleggingssystem.

På logistikkområdet har DSM funksjoner for å beregne optimal lagring, beregning av forældelse og en funksjon for å administrere rabatter.

 

 

Finansdepartementet i systemet hjelper ledelsen til å få oversikt over de økonomiske tallene innen kjøp, salg og service gjennom systemets ledelsesrapportering.

I kjøps / salgsseksjonen gjør DSM-systemet det mulig å få oversikt over kjøp og salgskjeder, samt kunder i systemets CRM-system. Det er også mulig å konfigurere maskiner gjennom systemets maskinkonfigurator.

Alternativer i DSM

DSM tilbyr noen valgfrie moduler for hvert system innenfor hver del av maskinvirksomheten. For eksempel innen kjøp / salg kan du velge funksjonen "internettportaler", som gjør det mulig å bruke ulike portaler. Et annet alternativ i kjøp / salg er leiesystemet, som gjør det mulig å holde oversikt over leide maskiner og økonomien på dem.

På logistikkområdet har DSM funksjoner som gjør det mulig å integrere med en nettbutikk, ha automatiske prisoppdateringer og registrere tid. I tillegg innen logistikk kan du kjøpe trådløse skannere for å skanne reservedeler og en komplett butikkløsning som gjør det mulig å håndtere salg i den fysiske butikken.

I serviceavsnittet finnes det funksjoner som hjelper deg med å holde oversikt over servicekontrakter, administrere bestillinger for servicetekniker og håndtere oppgaveplanlegging.

I økonomi er det mulig å kjøpe funksjoner som elektronisk fakturering, utvidet ledelsesrapportering, OCR og betalingsstyring.

 

 

VI BRUKER INFORMASJONSKAPSLER