The Machinery Dealers' most preferred IT supplier

JMA wants to be the most preferred IT supplier to machinery dealers. We take pride in delivering complete IT solutions to our customers.

 

We make sure that our staff is trained and certified so that we are ready to support our customers with competent solutions to relevant and some times challenging IT tasks. We support our ERP-system DSM as well as technical IT matters with special focus on machinery dealers' business.

 

This means for our customers that:

  • we know about your entire IT installation - this gives you safety.
  • we know about your everyday business - you can be certain that we understand you - we "speak your language".
  • we are interested in your interactions with your customers and suppliers. As an example we have made it possible that prices on spare parts are automatically updated from the suppliers.
  • we are interested in the trade between our customers. As as example we have designed a spare parts database which makes it possible for all machinery dealers to shop directly from each others stocks with great savings.
  • you can track online how much support time you have already spend - in this way you can plan costs and training.
  • your software programmes are always up-to-date.
  • you have an influence on the future design of our ERP solution because we are obliged to you and to the user groups that we have set up.
  • you can outsource your IT solutions for ERP and infra structure to a competent and ISAE3402 certified hosting partner.

 

Våre Kunder Sier!

"Som den daglige intern superbruker for våre IT løsninger, er jeg svært tilfreds med JMA’s profesjonelle, løsningsorienterte kompetanse og forståelse for vår til tider bransje spesifikke problemstillinger. 

Jeg opplever stor samarbeids evne om villighet ved tilrettelegging av systemer, løsning av utfordringer og generell support. Alt sammen gjennomført raskt og effektivt.

 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S

"Vi var klar over at det ville være en stor utfordring. Men hele konverteringen gikk problemfritt og raskt og alle data ble med over i det nye systemet.

Under hele implementeringen fikk vi all den support vi hadde behov for og det kom ingen ekstra regninger. Vi setter stor pris på JMAs svært kompetente support. De vet, hva vi snakker om." 

 

Karin Glad

Jørn Glad A/S

Kaj Homilius logo

DSM - En komplett maskinforhandlerløsning

DSM-systemet (Dealer Service Management) er et ERP-system som er spesielt utviklet for maskinhandelssektoren.

DSM er et system bygget på toppen av Microsoft Dynamics Business Central-versjonen, som gjør det enkelt å integrere med andre Microsoft-produkter.

DSM-systemet dreier seg om alt i ditt firma, da systemet inneholder smarte funksjoner som hjelper med å holde oversikt over service, logistikk, finans, kjøp og salg. Systemet er designet for å optimalisere selskapets arbeidsflyt og har vist seg å kunne doble effektiviteten til enkelte selskaper.

DSM-systemet brukes av maskinforhandlere over hele verden med mer enn 2000 brukere i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland.

Systemet gjør at bedriften din kan ta nært forhold til forretningspartnere og kunder. Løsningen er fremtidssikker og vedlikeholdes kontinuerlig av våre dyktige medarbeidere. I samarbeid med maskinforhandlere utvikles systemet kontinuerlig.

Funksjoner i DSM

Innenfor tjenesten omhandler DSM-systemet garantistyrings- og servicerapporter. Det er også et planleggingssystem.

På logistikkområdet har DSM funksjoner for å beregne optimal lagring, beregning av forældelse og en funksjon for å administrere rabatter.

 

 

Finansdepartementet i systemet hjelper ledelsen til å få oversikt over de økonomiske tallene innen kjøp, salg og service gjennom systemets ledelsesrapportering.

I kjøps / salgsseksjonen gjør DSM-systemet det mulig å få oversikt over kjøp og salgskjeder, samt kunder i systemets CRM-system. Det er også mulig å konfigurere maskiner gjennom systemets maskinkonfigurator.

Alternativer i DSM

DSM tilbyr noen valgfrie moduler for hvert system innenfor hver del av maskinvirksomheten. For eksempel innen kjøp / salg kan du velge funksjonen "internettportaler", som gjør det mulig å bruke ulike portaler. Et annet alternativ i kjøp / salg er leiesystemet, som gjør det mulig å holde oversikt over leide maskiner og økonomien på dem.

På logistikkområdet har DSM funksjoner som gjør det mulig å integrere med en nettbutikk, ha automatiske prisoppdateringer og registrere tid. I tillegg innen logistikk kan du kjøpe trådløse skannere for å skanne reservedeler og en komplett butikkløsning som gjør det mulig å håndtere salg i den fysiske butikken.

I serviceavsnittet finnes det funksjoner som hjelper deg med å holde oversikt over servicekontrakter, administrere bestillinger for servicetekniker og håndtere oppgaveplanlegging.

I økonomi er det mulig å kjøpe funksjoner som elektronisk fakturering, utvidet ledelsesrapportering, OCR og betalingsstyring.

 

 

VI BRUKER INFORMASJONSKAPSLER