Skip to main content


Dealer Service Management Bransjeløsning

DSM samler virksomheten din i én digital løsning

DSM (Dealer Service Management) er en bransjeløsning som har eksistert i mer enn 30 år og utvikles kontinuerlig i nært samarbeid med våre kunder – maskinforhandlere.

DSM er bygget på toppen av Microsoft Dynamics 365 Business Central og oppgraderes kontinuerlig til siste BC-versjon. Dette vil sikre deg en fremtidssikker alt-i-ett digital løsning.

Hjertet i DSM er maskinen og hvordan du som maskinforhandler kan holde styr på salg, service og finansiering av maskiner. Inkludert også kjøp/salg av reservedeler og håndtering av lager.

DSM er dedikert til maskinhandel

  • Konfigurasjon av maskiner fra tilbudsfase til bestilling og til ettersalg
  • Kjedehandelsanalyser og maskinberegning
  • CRM bygget for maskinhandel
  • Håndtering av lager og reservedeler
  • Håndtering av service, garanti og reklamasjoner
  • Integrasjon mot nettportaler og leverandører
  • Nettsalg av maskiner og reservedeler

Conmas ApS er leverandør av gaffeltrucker, heiser, palleløftere, pallestablere og glassløftere. Conmas har spesialisert seg på skreddersydde løsninger som er tilpasset kundens oppgaver, ønsker og behov. For å styrke virksomheten deres og få bedre oversikt, valgte de i 2023 å inngå et samarbeid med JMA.

Les mer om Conmas og DSM.

"Vi valgte DSM for å få oversikt og kontrollere alt fra lager, salg, kunder og reservedeler. Vi kan bedre ta vare på hverandre og se hva som rører seg over hele linja. Det er tydelig at det er forskjell på de som sitter ute på lageret og oss som sitter i salg eller administrasjon. Jo flere vi blir, jo mer struktur trenger vi." 

Markedssjef CONMAS, Camilla Sahl Andreasen

DSM bransjeløsning

DSM-løsningen dekker 4 hovedområder innen maskinhandel: Service, Salg, Økonomi og Lager

Økonomisk oversikt hele veien

I økonomidelen av DSM kan du få en oversikt over din virksomhet og maskinøkonomi, hvor du kan måle nøkkeltall, budsjetter, overprisjusteringer, klargjøringskostnader og mye mer.

DSM-systemet gir automatisk advarsler om minimum dekningsgrad og når en kredittgrense overskrides.

Du har mulighet til å skrive ut rapporter som synliggjør faktureringsnivåer på verksted, reservedeler og service.

Rapportene defineres enten som standard i modulen, via Power BI eller via en tilleggsmodul JetReports, hvor du kan definere nøyaktig hva du ønsker oversikt over.

Alt om service i én løsning

Servicemodulen i DSM skaper et sterkt fundament for serviceavdelingen, spesielt i forhold til styring av serviceoppgaver og for montører i deres daglige arbeid med å lage og fullføre tids- og materialregistrering.

Serviceoppgaver, avtaler og det daglige arbeidet i serviceavdelingen gjøres enklere og kan styres sentralt fra ett system.

Funksjonaliteten i servicemodulen gir serviceavdelingen bedre innsikt i de oppgaver og avtaler som inngår i dagliglivet og skaper oversikt over serviceavdelingen.

Få oversikt over salgsprosessen din

Maskinhandelsmodulen i DSM er utstyrt med mye funksjonalitet for maskinselgeren.

Du kan administrere hele salgsprosessen din ved hjelp av det innebygde CRM-systemet, hvor du kan holde styr på potensielle leads, kunder og tilbud.

Via den innebygde maskinkonfiguratoren kan du lage en komplett oversikt over kostnader og inntekter på den enkelte maskin allerede fra tilbudsfasen.

Og du kan tilpasse ditt helt eget rollesenter med oversikt over maskinordrer, salgstall, leads m.m.

Lagringssystem spesielt for maskinhandel

Det spesialbygde lagerstyringssystemet i DSM er tilpasset de prosessene våre kunder – maskinforhandlerne – bruker hver dag i sin virksomhet.

Systemet er helt unikt for bransjen, men bygget på toppen av en standard Microsoft Dynamics 365 Business Central, som gjør at JMA kan garantere en fremtidssikker digitalisert løsning for alle maskinforhandlere.

Vi garanterer at du oppnår en mer effektiv styring av varelageret ditt og kan dermed minimere lagringskostnadene dine.

Ønsker du å bli kontaktet av vår salgskonsulent Lars?

Lars Søyland er salgskonsulent i JMA og kan kontaktes via e-post: lso@jma.no eller telefon: +47 32 15 99 00

Skriv inn kontaktinformasjonen din her:

Strategiske partnere

Meld deg på vårt nyhetsbrev