Skip to main content

Ansatt portrett: Flemming Lilleør

Tatjana Kristensen
19. september 2022
Flemming Lilleør medarbejder i JMA

Fra å måtte lede prosessene i mål til nå å gi råd til kunder med de samme problemene han tidligere kjente til, har vært et givende skifte

Møter du Flemming er du ikke i tvil om at han kan sakene sine. Han tar komplekse oppgaver daglig og gjør dem lett forståelige i sin rådgivende funksjon som konsulent. Noe han selv har satt pris på i sitt tidligere arbeid, hvor han satt på samme side av pulten som mange av kundene han møter daglig gjør i dag.

Det at han selv har møtt de samme problemene tidligere, gir ham en klar fordel hvis du spør ham: "Det er mye lettere å snakke gjennom utfordringene med kundene. Jeg har selv hatt noen av de samme problemene som kundene våre er. står overfor, og kjenn hvilke utfordringer man møter når man skal iverksette «nye» tiltak Grunnen er at jeg i mange år har sittet på andre siden av pulten».

«Noen ting er lettere og noen ting er vanskeligere», sier han, og det kombinert med forståelsen av både DSM, men også kundens problemer, gjør hverdagen hans mer givende.

"Det er viktig for meg at kundene er i fokus og har det bra"

Men hva gjør egentlig en konsulent?

Flemming forklarer konkret at det består i å være sammen med kundene, vise dem funksjoner i systemet, hjelpe dem til å få systemet til å fungere bedre og samtidig gi dem råd om hva systemet kan gjøre og hvor de eventuelt kan forbedre noe virksomhet. prosedyrer og prosesser i selskapet.

En omfattende jobb spør du meg.

Flemming har imidlertid en annen oppfatning, og går til oppgaven med en viss ydmykhet og humoristisk tilnærming til kundebesøkene.

"Det er viktig for meg at kundene er i fokus og har det bra. Det er det det handler om når vi er ute med kunden - og så handler det om å ha det gøy med dem. De skal ikke føle, at vi kommer og maser eller gjør noe annet. De må ha tid til oss og vi må også ha tid til dem».

Men selv om det kan være gøy å gå på jobb, kan det også være like nødvendig å nyte fritiden.

"En ok racersykkel"
Privat beskriver Flemming seg selv som stille, rolig og utrolig hjelpsom når andre trenger det. Han kan imidlertid også være helt selvsentrert hvis du fjerner alt – jobb, familie, fritid. Og selv om noen dager på jobb kan resultere i timer på veien, er veien også der han foretrekker å tilbringe fritiden.

Hans guilty pleasure er å hoppe på racersykkelen – en grei en av slaget, spør du ham, og å sykle stille ut på landeveien. Nyt naturen.

– Det er deilig å komme seg ut og skru av hjernen i den danske naturen, sier han. Han sykler imidlertid ikke alene: "Vi sykler ikke for å sykle fort - og i utgangspunktet ikke for å sykle langt heller. Vi sykler for å ha det gøy og snakke om hverdagens oppturer og nedturer".

"Jeg håper å kunne dra fra før"
Flemming har i en alder av 50 tenkt litt på pensjonisttilværelsen.

Mest av alt fordi jeg spurte om drømmene hans for den søte pensjonisttilværelsen.

Han sier veldig inspirerende: «Hvis du må jobbe til du er 70, så har du 10 år på deg til å nyte livet, mens de andre har hatt 20-25 år».

Derfor drømmer han også om å pensjonere seg tidlig, nyte livet med god helse og få muligheten til å gå lengre turer. I alle fall lengre enn turene sykkelen tar han med på.

Men han har det ikke travelt.

Noe kundene også setter pris på. Hans mantra er å «ta seg tid til å gjøre det» når han er ute med kundene.

"Noen ganger kommer du på dypt vann"

Flemming er i realiteten overbevist om at alle som har lyst bør komme/være hos kundene, da det gir en bedre forståelse av våre kunders virksomhet. Gir oftest en forståelse av hvorfor kunden «bare» kan gjøre ting på én bestemt måte.

Du må imidlertid regne med å kunne komme på dypt vann i møte med kunder: "Det er definitivt noen spørsmål der ute som du ikke umiddelbart kan svare på. Det er viktig at du ikke føler deg flau eller usikker på det. Bare husk at du har gode kollegaer i innlandet som står klare til å hjelpe deg.

Kundene liker at de går fremover – føler de at de går fremover, kontakter de oss mer».

Og det er egentlig det jobben til konsulenten handler om.

Kontakt med kunder.

Hvis du ønsker å bli bedre kjent med ham, er du mer enn velkommen til å ta kontakt med Flemming

Meld deg på vårt nyhetsbrev